x is een innovatief en dynamisch advocatenkantoor waar uitstekende service aan onze cliënten centraal staat. Om de groei van ons menselijk kapitaal te ondersteunen, zijn we op zoek naar een gedreven HR & Communication Officer die ons x team versterkt.
Jouw rol als HR & Communication Officer
Je bént HR en communicatie binnen x: we kijken naar jou voor een vlotte en professionele aanpak doorheen de ‘lifecycle’ van onze medewerkers bij x.
· Je verzorgt het rekruterings- en selectieproces van het begin tot einde: vacatures opstellen, de juiste wervingskanalen aanspreken, het selectieproces begeleiden tot en met de opstart van de geselecteerde kandidaten;
· Je staat voor een onvergetelijke onboarding ervaring wanneer een nieuwe medewerker bij x start;
· Je verzekert dat x medewerkers via gepaste opleidingen blijven ontwikkelen, o.a. via de x Academy;
· Je begeleidt x medewerkers, team verantwoordelijken en vennoten in een regelmatige evaluatiecyclus rond resultaten, groei en waardering;
· Je zorgt ervoor dat de personeelsadministratie op orde is en dat de loonadministratie via onze externe partner prima verloopt;
· Je beheert een diversiteit van HR initiatieven en projecten die x verder versterken als aantrekkelijke werkgever;
· Je beheert het communicatieproces binnen x, je verzorgt de ‘employer brand’ via verschillende kanalen en je zet een Desdalex Alumni community op;
· Tot slot kunnen de x medewerkers bij jou terecht voor al hun HR vragen.
Onze ideale kandidaat:
· Generalistische, brede HR-ervaring met een focus op procesuitvoering en continue verbetering
· Een hands on aanpak, denkt consultatief in oplossingen eerder dan problemen
· Sterk in het managen van diverse stakeholders
· x waarden en cultuur
· Is actiegericht en sterk in plannen en organiseren
· Zin voor initiatief en zelfstandig werken maar team player
· Communicatief sterk, zowel eigen communicatie als communicatie management
· Administratief secuur
· Affiniteit met advocatuur, consultancy of andere rechtspraktijken (notariaat, deurwaarders,…)
· Microsoft Office