Om de implementatie van het ontwikkelde strategieplan te ondersteunen is het IT-team op zoek naar tijdelijke versterking door een:
Service Delivery Manager IT
Jouw functie:
Als Service Delivery Manager
zal je instaan voor de oplevering van belangrijke projecten die nodig zijn om
de omslag te maken van een reactieve
ICT-helpdesk naar een proactieve trusted ICT-businesspartner met
performante Service Delivery processen.
Deze
opdracht is een mix van service, project en people management en vereist het
vermogen om een team medewerkers aan te sturen,
noden uit de business tegemoet te komen en bestaande werkwijzen en
processen te optimaliseren.
ü
Zorgen
voor de verdere inregeling en optimalisatie
van de service management software (TopDesk).
ü
Opzetten van een management rapportering
met dashboards en opstellen van KPI-targets om de performantie van het Service
Delivery team te verhogen.
ü
Verzekeren van noodzakelijke kennis over
oplossingen en geïmplementeerde technologieën door de opzet van een
kennismanagement platform.
ü
Inventariseren van de aanwezige
procedures en documentatie en deze uniformiseren naar opmaak, benaming en
opslag.
ü
Ontwikkelen en implementeren van een
selfservice platform teneinde het aantal tickets te verminderen en de
gebruikers te ondersteunen door het ter beschikking stellen van FAQ’s.
ü
Instaan voor algemene procesverbeteringen
en verdere automatisering van bestaande procedures.
ü
Opstellen, toepassen en bewaken van Service
Descriptions in afstemming met de business om de dienstverlening van het
Service Delivery Team te aligneren met de effectieve behoeften en het
dienstenaanbod duidelijk te omschrijven.
ü
Definiëren van het gewenste serviceniveau
door het opstellen van SLA’s, in samenspraak met de business alsook externe
providers.
ü
Borgen en plannen van de dagelijkse
bezetting en expertise van het Service Delivery Team.
ü
Uitwerken van een beleid inzake standaard
hardware componenten en inzake werfopstarten en -aansluitingen.
ü
Optimaliseren van de processen inzake on-
en offboarding.
ü
Analyseren van het licentie- en
contractbeheer en de nodige procesverbeteringen installeren.
ü
Coachen en inspireren van het Service
Delivery Team, creëren van een positief klimaat met ruimte voor eigen inbreng
en stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling op vlak van daadkracht,
eigenaarschap en zelfleiderschap.
ü
Nauwe samenwerking met het team Business
Application Projects.
Jouw
profiel:
·
Masterdiploma, bij voorkeur in IT of gelijkwaardig
door ervaring
·
Meer dan 10 jaar werkervaring in IT en het
bedrijfsleven met ten minste 5 jaar relevante ervaring in het beheren van
IT-services
·
Aantoonbare ervaring met het implementeren van
projecten
·
Inzicht in bestaande systemen en technologie en
integratie van systemen
·
Inzicht in bedrijfsorganisatie en -cultuur
·
Bewezen leiderschaps- en people management vaardigheden,
je bent in staat een team te inspireren, te motiveren en vertrouwen op te
bouwen en hebt een hands-on aanpak
·
Focus op tijdige en kwalitatieve oplevering met een
mindset van ownership
·
Uitstekende communicatieve vaardigheden zowel
mondeling als schriftelijk
·
Probleemoplossend en out of the box denkend, zowel vanuit
intern als business perspectief
Aanbod:
Je
komt terecht in een bedrijf met familiale sfeer doch met de voordelen van een
grote groep die recent het Great Place to Work® label behaalde.
In
samenwerking met het dynamische, jonge team zijn er vele kansen voor
procesoptimalisaties te realiseren en dit met de nodige vrijheid en vertrouwen
in jouw expertise.
Samenwerking
op freelance basis behoort tot de mogelijkheden.
Solliciteren:
Herken jij jezelf? Sta jij open om mee te helpen aan de verdere
professionalisering van onze IT Services
en onze gebruikers een next level beleving te geven?
Mail jouw CV en vertel waarom jij de geschikte kandidaat bent voor deze functie.