Service Delivery Manager IT

Categorie : IT andere

Om de implementatie van het ontwikkelde strategieplan te ondersteunen is het IT-team op zoek naar tijdelijke versterking door een:

 

Service Delivery Manager IT

 

Jouw functie:

 

Als Service Delivery Manager zal je instaan voor de oplevering van belangrijke projecten die nodig zijn om de omslag te maken van een reactieve ICT-helpdesk naar een proactieve trusted ICT-businesspartner met performante Service Delivery processen.

 

Deze opdracht is een mix van service, project en people management en vereist het vermogen om een team medewerkers aan te sturen,  noden uit de business tegemoet te komen en bestaande werkwijzen en processen te optimaliseren.

 

ü  Zorgen voor de verdere inregeling en optimalisatie  van de service management software (TopDesk).

ü  Opzetten van een management rapportering met dashboards en opstellen van KPI-targets om de performantie van het Service Delivery team te verhogen.

ü  Verzekeren van noodzakelijke kennis over oplossingen en geïmplementeerde technologieën door de opzet van een kennismanagement platform.

ü  Inventariseren van de aanwezige procedures en documentatie en deze uniformiseren naar opmaak, benaming en opslag.

ü  Ontwikkelen en implementeren van een selfservice platform teneinde het aantal tickets te verminderen en de gebruikers te ondersteunen door het ter beschikking stellen van FAQ’s.  

ü  Instaan voor algemene procesverbeteringen en verdere automatisering van bestaande procedures.

ü  Opstellen, toepassen en bewaken van Service Descriptions in afstemming met de business om de dienstverlening van het Service Delivery Team te aligneren met de effectieve behoeften en het dienstenaanbod duidelijk te omschrijven.

ü  Definiëren van het gewenste serviceniveau door het opstellen van SLA’s, in samenspraak met de business alsook externe providers.

ü  Borgen en plannen van de dagelijkse bezetting en expertise van het Service Delivery Team.

ü  Uitwerken van een beleid inzake standaard hardware componenten en inzake werfopstarten en -aansluitingen.

ü  Optimaliseren van de processen inzake on- en offboarding.

ü  Analyseren van het licentie- en contractbeheer en de nodige procesverbeteringen installeren.

ü  Coachen en inspireren van het Service Delivery Team, creëren van een positief klimaat met ruimte voor eigen inbreng en stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling op vlak van daadkracht, eigenaarschap en zelfleiderschap.

ü  Nauwe samenwerking met het team Business Application Projects.

Jouw profiel:

·         Masterdiploma, bij voorkeur in IT of gelijkwaardig door ervaring

·         Meer dan 10 jaar werkervaring in IT en het bedrijfsleven met ten minste 5 jaar relevante ervaring in het beheren van IT-services

·         Aantoonbare ervaring met het implementeren van projecten

·         Inzicht in bestaande systemen en technologie en integratie van systemen

·         Inzicht in bedrijfsorganisatie en -cultuur

·         Bewezen leiderschaps- en people management vaardigheden, je bent in staat een team te inspireren, te motiveren en vertrouwen op te bouwen en hebt een hands-on aanpak

·         Focus op tijdige en kwalitatieve oplevering met een mindset van ownership

·         Uitstekende communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk

·         Probleemoplossend en out of the box denkend, zowel vanuit intern als business perspectief

 

 

Aanbod:

 

Je komt terecht in een bedrijf met familiale sfeer doch met de voordelen van een grote groep die recent het Great Place to Work® label behaalde.

 

In samenwerking met het dynamische, jonge team zijn er vele kansen voor procesoptimalisaties te realiseren en dit met de nodige vrijheid en vertrouwen in jouw expertise.

 

Samenwerking op freelance basis behoort tot de mogelijkheden.

 

Solliciteren:

Herken jij jezelf? Sta jij open om mee te helpen aan de verdere professionalisering van onze IT Services  en onze gebruikers een next level beleving te geven? 

Mail jouw CV en vertel waarom jij de geschikte kandidaat bent voor deze functie.

Info

Datum opdracht : 08-11-2024
Regio : Limburg
Plaats : Hasselt
Duur project : > 4 weken
Locatie : 100% werken bij klant
Status : Open

Profiel :

Contact

Voor meer info over deze job