In het kader van de Energietransitie is er een groeiende
vraag om de Flex-markt te laten evolueren. In dat kader hebben de Belgische
DSOs en Elia de handen in elkaar geslaan om, binnen de werking van Synergrid,
Flex-processen, -producten en -tools op te zetten.
In de huidige opzet worden de producten CRM, FCR, aFRR en
mFRR gezamenlijk ondersteund en beheerd in de Flexhub in combinatie met een
communicatieplatform RTCP. Beide draaien op Azure Cloud. De contracten voor
deze platformen/services lopen tot juli 2025.
Opdracht:
Ten einde de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen,
wordt een aanbestedingstraject gestart. Hiervoor zal je het
aanbestedingstraject coördineren in al zijn aspecten. Dit omhelst onder meer en
niet limitatief:
·
Opstellen planning van aanbestedingstraject
·
Opstellen budget van aanbestedingstraject
·
Bewaken van de goverance zowel bij Synergrid als
bij de leden van Synergrid (Arewal, Elia, Fluvius, Ores, Resa & Sibelga)
·
Bewaken en rapporteren van de vooruitgang van
het aanbestedingstraject
·
Beheren van risico’s en wegwerken van knelpunten
·
Faciliteren tussen alle partijen
·
Het nodige doen om tijdig nieuwe contracten te kunnen gunnen. Indien
nodig zal je zelf actief deelnemen in de activiteiten (redactie, selectie,
documentatie,…)
Plaats van tewerkstelling:
Mix van thuiswerk, kantoor Synergird te Brussel, kantoor te
Melle of te Brussel. Vergaderingen op andere plaatsen (bv bij de leden van
Synergrid) zijn zeer beperkt maar niet uit te sluiten
Opdracht van 22/01/2024 tot 20/01/2026
Vaardigheden
·
Je hebt minimum 3 jaar ervaring als aankoper
·
Idealiter heb je ervaring of kennis in de
Belgische energiesector en in de Flexmarkt
·
Je hebt een eerste ervaring achter de rug in het
coördineren van aankooptrajecten ofwel in de rol van Aanbestedende Overheid
ofwel in de rol van Inschrijver: minstens twee opdrachten van minstens 6
maanden. Om dit aan te tonen, voeg je een document waarin je omschrijft in
detail één ervaring in een aankooptraject vallend onder de wet op
overheidsopdrachten.