Voeg een subtiele kleur toe aan je kledijkeuze en vergroot je impact op netwerkevenementen. Dat zegt uitstralingsexperte Angelika De Buck van Color for Success. Wie ooit al eens naar een netwerkevenement is gegaan, heeft het vast en zeker opgemerkt. Als je binnenkomt, zie je 1 grote donkere vlek van mensen. Om op veilig te spelen, dragen vele mannen vooral grijs, blauw of zwarte kledij.
Op de Open Coffee van Antwerpen onderstreept Angelika direct haar punt. Neem een selfie moedigt ze me aan. In de achtergrond zie je een oliezwarte vlek met een groene en rode stip. Ikzelf sta zelf wat te blozen met mijn ook zo blauwe vest en hemd.
Kleur toevoegen betekent niet dat je ineens een geel hemd met groene vest moet aantrekken. Je hoeft er niet bij te lopen als een clown, gaat Angelika verder. Mannen kunnen perfect op een heel subtiele manier kleur in hun ensemble brengen. Probeer eens een hemd met een rode lijn bijvoorbeeld ipv effen blauw.
Blijf hangen in het geheugen
Als je veel mensen op korte tijd ontmoet, is het niet makkelijk om namen, bedrijven en functietitels te onthouden. Door net kleur toe te voegen aan je outfit, kun je net dat tikkeltje verschil maken.
De meest ideale kleuren voor een zakelijke look
Blauw, zwart en grijs stralen voor vele mensen vertrouwen en veiligheid uit. Maar als je niet oppast kom je al snel als eentonig over. Zeker als een ganse groep zoals op dit evenement voor dezelfde kleurencombinaties kiest. Angelika citeert: Vooral introverte mensen kiezen voor donkere kleuren en worden op die manier minder zichtbaar.
Voor introverte mensen is het niet evident nieuwe contacten te leggen bij het netwerken. Ze hebben last van angstzweten en voelen zich onzeker bij het geven van een korte elevator pitch voor een groep. Door een kleurnuance te brengen in hun garderobe vergroot hun zichtbaarheid en worden ze gemakkelijker aangesproken waardoor het contact vlotter verloopt.
Als tip geeft Angelika mee om het geheel wat op te frissen door te combineren met een felle kleur. Een groen accent straalt frisheid en rust uit. Groen staat ook voor harmonie en bemiddelend.
Voor Angelika De Buck is de boodschap dan ook duidelijk: je valt meer op met kleur tussen de grijze massa en je wordt daardoor beter onthouden.