Freelancers gebruiken volop We Transfer voor het versturen van zware bestanden
Freelancers die voor hun opdrachten beeldmateriaal of zware bestanden kunnen versturen kunnen dit makkelijk doen via de gratis dienst van WeTransfer.com. Bestanden mogen dan maximum 2GB groot zijn.

“Als freelance designer kan ik niet meer zonder deze service”, zegt Ann uit Opwijk, “bedrijven vragen vaak enkele voorbeelden van grafisch werk dat ik ooit gemaakt hebt. Je kunt niet alles op je website plaatsen en zeker niet dat het om freelance opdrachten gaat waar je bij voorbeeld een fullpage advertentie ontworpen hebt).”

Wie zijn zware bestanden gewoon via e-mail verstuurt, riskeert dat hij de mailbox van de opdrachtgever blokkeert. Stel je voor tot wat voor grote frustraties dit kan leiden en hoe zijn reactie zal zijn als blijkt dat jij net degene bent geweest die de opstopping van zijn mail veroorzaakt heeft. Daar gaat je eerste indruk. Daarnaast blokken heel wat mailprogramma’s e-mails met bijvoegsels van meer dan 10MB gewoon af. Vermijd daarom e-mails waarin je zware attachements tegelijk wil versturen.

Info versturen zonder registratieplicht.

Het handige van WeTransfer.com is dat je gewoon je eigen e-mailadres, het mailadres van de ontvanger, een titel en een tekstveld hebt om alle informatie toe te voegen die belangrijk is. En uiteraard kun je makkelijk de zware documenten opladen. Je hoeft ook niet meer dingen te gaan zippen of vragen dat je klant iets unzipt. Je opdrachtgever krijgt je freelance werk via mail. Hij klikt gewoon op de link en hij downloadt direct alle doorgestuurde bestanden. Een registratie op de site is niet nodig.

Verstuurd bevestiging en downloadbevestiging

Van zodra je e-mail via WeTransfer.com verstuurd is, krijg je een bevestiging via e-mail. Je wordt ook verwittigd dat je opdrachtgever je e-mail gedownload heeft. Zo kun je meteen bepalen wanneer je als freelancer best je potentiële klant opnieuw even contacteert.