Clara belt al 3 jaar voor 4 bedrijven afspraken voor vertegenwoordigers bij elkaar. Bedrijven bestellen bij haar 8 tot 15 uur per week en leveren adressen aan die gebeld moeten worden. Het is simpel. Ik bel graag en ben er goed in. Vertegenwoordigers houden doorgaans niet van om telefonisch afspraken te maken en een interne medewerker heeft er vaak de tijd niet voor.
Als freelance telemarketeer doet Clara vooral het belwerk. “Ik krijg in Excel de namen van de te contacteren bedrijven en bel de ganse lijst af. Afhankelijk van de sector en de contactpersoon schommelt het aantal afspraken tussen 1 per 3 uur tot 3 per uur. De verschillen kunnen inderdaad enorm zijn. Maken van prijsoffertes en de opvolging er van doe ik niet.”
Potentieel zoeken en doorgeven. Het verrijkt bestand.
“Afspraken maken is volgens Clara enorm belangrijk. Ik voer een gesprek met de bedrijven en peil naar hun behoefte en interesse”, vertelt ze. “Ik spot vaak als eerste het potentieel bij bedrijven voor mijn klanten en geeft dit dan ook door.”
Bedrijven krijgen een overzicht van de gesprekken en de commentaren. Zo zullen zij op basis van mijn werk kunnen nagaan welke bedrijven naar de toekomst toch opgevolgd zullen worden zelfs al was er nu geen afspraak maar wel potentieel.
Freelance afspraakzetter.
Het is niet altijd evident om een freelancer te zoeken die afspraken maakt voor vertegenwoordigers. Callcenters vinden vaak onvoldoende mensen en zijn vaker gespecialiseerd in inbound. Als freelance telemarketeer doe ik vooral koude prospectie.
Het belangrijkste is dat je graag belt en volhoudt. Zo belde ik ooit voor een verzekeringsmakelaar en had een afspraak om de 2 uur. De klant was enorm tevreden omdat het kwalitatief goede afspraken waren maar als telemarketeer is het niet altijd evident om jezelf telkens weer te motiveren. In verhouding tot een traditioneel callcenter is werken met een freelancer totaal anders. Het werk is gewoon veel kleinschaliger.
Ik heb bedrijven voor wie ik 8 uur per week bel. In een callcenter betaal je vaak ook opstartkosten, briefingkosten, scriptingkosten, …. Bij een freelance telemarketeer valt dit allemaal heel goed mee. Ook het feit dat bedrijven weten wie de telefoons uitvoert en de korte communicatielijn (ik bel immers zelf) wordt enorm gewaardeerd.
Contacteer freelance afspraakzetters.
Wil u zelf een beroep doen op een freelance afspraakzetter. Contacteer gratis de freelancers. Via onze database van
freelance telemarketing consultants kunt u hen makkelijk, snel en gratis een bericht toesturen en extra informatie vragen.