Bel terug op momenten dat je prospect het vraagt
Vandaag moest ik 4 bedrijven zeker terugbellen. Eén om 9 uur, een om 10u30, de derde om 10u45 en de laatste om 16u30. De receptioniste had me verteld dat op dat moment de persoon de ik nodig heb zeker aanwezig zal zijn.

Vroeger belde mijn klant zelf. Het gevolg was dat veel telefoons niet gedaan werden. Vier telefoontjes doen is toch geen werk. Tot je ze moet inplannen tussen je andere werkzaamheden en je ontdekt dat je op die 4 cruciale momenten van de dag net andere drukke dingen aan het doen was. Verdorie, potentiële klant weeral gemist.

Vandaar dat meer en meer bedrijven een freelance telemarketeer inschakelen voor het benaderen van nieuwe prospecten. Ze bellen elke week 6 tot 8 uur en maken afspraken voor de vertegenwoordigers.

Bellen wordt vaak vergeten.

“Het feit dat er gebeld wordt is enorm belangrijk”, zegt Michel Piedfort, “er is opvolging van bestanden, de database wordt verrijkt en vertegenwoordigers kunnen systematisch nieuwe interessante klanten bezoeken.

Uiteraard is het altijd beter dat je alles zelf intern kunt doen maar uit ervaring blijkt dat het er vaak gewoon niet van komt. Vaak wordt een receptioniste of assistent gevraagd om het telefonisch werk er even bij te nemen.  Na 3 maanden heeft die persoon zo veel werk dat het telefonisch werk gewoon niet meer gedaan wordt.

Voor een freelance telemarketeer is het een koud kunstje om op het juiste moment terug te bellen. Ze geven in hun agenda in wanneer een bepaald bedrijf teruggebeld moet worden en een paar minuten voordien krijgt de freelance telemarketeer gewoon een herinnering. Is hij op dat moment op een ander project aan het bellen, dan schakelt hij gewoon even over en doet hij het telefoontje dat zo belangrijk is.

Ik hoorde ooit een freelance telemarketeer zeggen: “Ik zou zot zijn om niet te bellen als ik weet dat de persoon om 11.50 op kantoor is. Het is net mijn taak om de persoon te pakken te krijgen. Dankzij de goede opvolging krijg ik net mijn afspraken.”

Wil je zelf ook meer afspraken voor je vertegenwoordiger of heb je een vraag over telefonische afspraken maken, neem dan gerust contact met me op.